Vaakgestelde vragen

Vaak gestelde vragen

Welke Faciliteiten zijn er?
De volgende zijn bij de prijs inbegrepen:

Beddengoed
Wi-Fi in de salon, gelimiteerde data, voor meer data, de bibliotheek vlakbij en van 10 tot 22 uur geopend.
Haardroger te leen
reisadapters voor elektra
bibliotheek met verschillende boeken en tijdschriften
computer met veel muziek en internet
handzeep in de hutten

tegen betaling:
wasmachine en droger
oorpluggen

tegen betaling:
Informatie en telefoon voor taxi/pizzabezorging en fietshuur

Is het mogelijk om na 21:00 in te checken?


Als u ons van te voren laat weten dat u na 21:00 wilt inchecken, bijvoorbeeld via het comment kader bij de boeking of per e-mail. Dan is het mogelijk om na 21:00 in te checken met zelf- checkinstructies.


Als u een bericht achterlaat bij het maken van de boeking, dan zullen wij u ongeveer een week van te voren e-mailen met het verzoek om uw aankomsttijd te bevestigen.


Nadat dit bevestigd is, zullen wij u de zelf-checkinstructies sturen.


Deze instructies bevatten een routebeschrijving naar ons hostel en de code voor het kluisje waar uw sleutel in zit. Daarnaast staan er instructies in over hoe de deur open gemaakt kan worden en weer gesloten moet worden na dat u en uw reisgezelschap binnen zijn.


Hoe kom ik bij de boot hostel?

Per auto:
Er zijn twee parkeergarages:
P + R Zeeburg vanaf A10 (S 114), waar vandaan een tram 26 of bus 37 of 245 u naar het C.S. brengt. Dit is tevens de Megabus stop.
Prijs: € 8,- per 24 uur + 5 à 7 euro voor het vervoer.

Parking Oosterdok vanaf A10 S116, door de IJtunnel, hierna rechts dan staat de parkeergarage Oosterdok aangegeven.
Prijs:€ 1,50 elke 20 minuten, MAAR na 5 uur € 10,- voor 24 uur, deze cyclus herhaalt zich. (Oosterdoksstraat 150 1011 DK Amsterdam)

Het voordeel van deze garage is dat deze dichter bij onze hostel schip de Christina is.

Vanaf Schiphol:
Je kunt het beste met de trein naar het CS, zie www.9292.nl

Vanaf CS:
Je loopt ongeveer 10 à 15 minuten naar ons schip de Christina,
Hoofduitgang CS uit dan links af, dus voor het water, deze weg uitlopen tot over de fiets- en loopbrug naar het Nemo, dan rechts af. Wij liggen aan steiger 4.

Mocht u verdwaalt raken vraag dan naar het Nemo, omdat wij daar vlak bij liggen.

De Naam van het schip is Christina en aan de zijkant van het schip vindt u een groot bord met daarop de naam Intersail Reizen

Je kunt de volgende link ter verduidelijking gebruiken: https://goo.gl/maps/A4lho

Is er een avondklok?
Nadat u bent ingecheckt, kunt u gaan en staan waar u wilt.
Wij vragen u wel vriendelijk om na 22:00 stil te zijn op het dek of in de slaap- en douchevertrekken.

Is het echt niet mogelijk deze datum te boeken?
Omdat ons schip door Nederland en België varen als hoofdfunctie heeft kunnen wij de kamers voor het gebruik als hostel niet erg ver van te voren open zetten.

Vooral in de maanden april tot en met september kunnen wij slechts een paar maanden of soms zelfs slechts een paar weken van te voren de kamers beschikbaar stellen voor hostel gebruik.

Als u echt graag bij ons wilt verblijven raden wij u aan om het over een paar weken nogmaals te proberen, wij doen ons best om de kamers zo vroeg mogelijk open te zetten.

Gedurende de wintermaanden kan het zijn dat wij slechts alleen in het weekend en speciale feestdagen open zijn.

Worden groepsboekingen geaccepteerd?
Dat hangt van de groep af. Omdat wij een klein hostel zijn, willen we eerst de groep beter leren kennen voordat we u kunnen vertellen of het oké is.

Als uw reisgezelschap 6 of meer leden heeft, dan vragen wij u vriendelijk ons een e-mail te sturen met de details.
In sommige gevallen zullen wij u vragen of alle groepsleden de regels kunnen lezen en bevestigen en per lid een borg te betalen.

De borg wordt terug gegeven bij de check-out indien alles in orde is.
Dit houdt bijvoorbeeld in dat er geen klachten zijn gekomen van andere hostelgasten over lawaai of dat er geen schade is veroorzaakt aan het hostel.

Hoe groot zijn de kamers? / Wat kan ik verwachten?

Het hostel is in een boot en dit betekent dat de kamers en de bedden een stuk kleiner zijn dan bij de meeste hotels of hostels. Zeker als het de 4-persoonskamers betreft.
De boot is grotendeels gemaakt uit staal en daardoor is het makkelijk om geluiden van het water van buiten en luide stemmen te horen.

Daarnaast worden douches en toiletten gedeeld met andere gasten.

U begrijpt dat dit dus betekent dat wij u niet veel luxe kunnen aanbieden. Wel hebben wij herriestoppers te koop à € 0,50

Gelukkig hebben wij een comfortabele lounge met wifi en wat muziek die u zelf kunt uitzoeken. U kunt hier een drankje nuttigen of spelletjes spelen als u even niet in de stad of kamer wilt zijn. En u kunt ons altijd iets vragen of een leuk gesprek aangaan met ons of de andere gasten.

Wij vragen, omdat het schip soms wat gehorig is, nadrukkelijk aan alle gasten om stil te zijn na 22:00.
Mocht u toch last hebben van andere gasten dan kunt u ons altijd bellen +31630230691.

Zijn kinderen welkom?
Ja geen probleem!
Mits uw kinderen geen problemen hebben om op een schip te slapen (zie de vraag hierboven).
Aan boord hebben wij wat bord- en kaartspelen voor famliies. En als uw kinderen lichte slapers zijn dan raden wij u aan om herriestoppers mee te nemen of bij ons op het schip te kopen.

Weest u er alstublieft van bewust dat dit hostel in een boot is, als uw kinderen niet kunnen zwemmen, of ze zijn erg energiek, houdt u dan alstublieft te allen tijde een oogje in het zeil.

Mogen vrienden worden uitgenodigd?
Vraag dit ons als u aankomt. In de meeste gevallen is de regel dat mensen die niet hebben geboekt, niet in de slaapvertrekken mogen komen.

Afhankelijk van hoe druk het is, kunnen eventuele gasten tot 21:00 in de lounge blijven.

Na deze tijd vragen wij u en uw gezelschap vriendelijk het gesprek of het feest naar de stad te verplaatsen.

Als niet geboekte mensen in de slaapkamers verblijven zonder dit eerst aan ons te vragen, zullen er extra kosten in rekening gebracht worden en zal de volledige kamer na het betalen van de extra kosten van het schip afgestuurd worden.

Omdat wij een klein schip zijn, kunnen wij het ons gewoon niet veroorloven om te veel lawaai van de kamers te laten komen, en vanwege veiligheidsredenen is het niet toegestaan om meer mensen in de kamers te laten slapen dan dat er bedden zijn.

Waarom willen jullie onze aankomst tijd weten?
Omdat wij een klein hostel hebben, is er vaak maar 1 persoon aan het werk.

En deze persoon doet de check-ins, ontbijt, boodschappen, reparaties en meer.

Soms moeten we dus even weg van het hostel om bijvoorbeeld boodschappen te doen en dan doen we de deur op slot en kunnen alleen mensen die al ingecheckt zijn naar binnen.

Als wij van alle gasten weten hoe laat ze aankomen, dan kunnen wij er voor zorgen aanwezig te zijn om u welkom te heten , in plaats van dat u voor een dichte deur komt te staan.

Mocht u al een check-in tijd hebben doorgegeven en u wilt deze veranderen dan kunt u ons altijd een e-mailtje sturen.
Als het op de dag zelf is dan vragen wij u om ons een smsje of een belletje te geven op onze hostel telefoon.

mobiel: +31630230691

Hoe kan ik jullie bereiken?
(Fiets-) / vaarweken – kunt u het contactformulier invullen of naar – info@intersail.nl mailen.

Indien u vragen hierover hebt, kunt u bellen met +31630230691

Als je wilt boeken voor de hostel-boot (botel), dan kun je naar onze webpagina – drijvend hostel of emailen naar hostel@intersail.nl De e-mail wordt dagelijks gelezen, maar niet 24/7. Enige vertraging zal plaats vinden.

Indien je vertraging hebt of verdwaald bent kan je het beste contact opnemen met de hosteltelefoon: 06-30230691 Zij helpen je graag naar de drijvende hostel Christina toe. NB. Via deze telefoon kun je geen reserveringen maken!

Andere contactmogelijkheden:

Whatsapp:           +31630230691
Viber:                    +31630230691
Line:                      intersail
We chat:              intersail

Ons schip heeft geen postadres. Pakjes en kaarten komen derhalve niet op het schip aan.

Onze postadres is:
Postbus 119
8600 AC Sneek

Intersail hostel regels?
  • Eine deutsche Übersetzung der Regeln ist noch nicht verfügbar. Bitte überprüfen Sie die niederländische oder englische Version

Share by: